Oorlogsspel als lesmateriaal

Vijf vierdejaarsstudenten Informatica in Den Bosch zijn software aan het ontwikkelen voor een realtime strategy game. Het oorlogsspel dient als lesmateriaal voor derdejaarsstudenten Multimedia.

De game, waarin twee teams met tanks tegen elkaar vechten, is onderdeel van een lesprogramma dat de studenten aan het maken zijn. In het lesprogramma dat zes weken duurt, bouwen de studenten Multimedia aan de hand van opdrachten een spel.

Omdat de vierdejaarsstudenten zelf ook niet weten hoe een game werkt, bouwen ze dus eerst zelf een spel. ‘Ze denken na over het programmeergedeelte en kijken hoe dat in elkaar steekt’, legt docent Bert Hoeks uit. ‘Door de software te ontwikkelen komen ze valkuilen en interessante software problemen tegen, die ze weer in de opdrachten kunnen verwerken.’
Begin februari moet het lesprogramma voor de derdejaarsstudenten Multimedia gaan draaien. (CB)