Roosters International School aangepakt

Geen overlap meer van verschillende lessen en zo min mogelijk voor de les naar een ander gebouw. Nicole van Emmerink, nieuwe directeur van de International School in Breda, heeft de roostering aangepakt.

Studenten krijgen voortaan alleen het rooster van hun eigen tutorgroep te zien. De roosters voor de talen zijn nog wel algemeen. Maar ook daar hoeft geen overlap te worden gevreesd, zei Van Emmerink tijdens de vergadering van de International School. ‘We hebben gekeken wie wanneer les heeft. Deze week vindt er nog een check plaats.’
De verandering in het rooster, is een antwoord op de problemen die de academieraad in een brief aan de directie aankaartte. De raadsleden vinden het nieuwe rooster een stap in de goede richting en zullen de werking de komende tijd analyseren.
De International School is niet de enige academie waar klachten zijn over de roosters, Studenten en medewerkers klagen vooral over het feit dat lessen niet meer op en vaste dag gepland staan, dat het roosters constant verandert en dat er overlap is met andere lessen. (MvH)