Studenten overbelasten callcenter Achmea

De mededeling dat ook studenten gebruik kunnen maken van de zorgverzekering die Zilveren Kruis Achmea aanbiedt aan het hoger beroepsonderwijs, heeft geleid tot overbelasting van het callcenter van de verzekeringsmaatschappij.

Speciaal voor hbo-studenten gaat dinsdagmiddag 6 december een website in de lucht. Veel studenten proberen nu al informatie te verkrijgen via internet. Als dat niet lukt, bellen ze het algemeen informatienummer van Zilveren Kruis Achmea. Daardoor raakt het callcenter van de verzekeraar overbelast, meldt de HBO-raad, die de collectieve verzekering heeft afgesloten.
De basispremie van de verzekering voor studenten en personeel in het hoger beroepsonderwijs gaat 950 euro bedragen en is daarmee bijna 14 procent lager dan de aangekondigde nominale premie van circa 1100 euro. (SW)

Voor meer informatie is vanaf dinsdagmiddag 6 december de webstie www.hbostudenten.zilverenkruis.nl beschikbaar.