Vijftig euro korting met Stappas

Een biertje voor negentig cent bij De Suyckerkist, twee euro vijftig korting op de entreeprijs van Kerkplein of een tweede Mac Kroket gratis bij McDonalds. Het zijn enkele voorbeelden van in totaal 50 euro aan de kortingen die de Stappas biedt.

De Stappas is het product van studentenbedrijf Spass S.C. van vierdejaars studenten Informatica in Breda. In de keuzemodule ‘mini-onderneming’ moeten studenten een eigen bedrijf starten om zo de praktijk te leren kennen. ‘Het doel vanuit de opleiding is niet zo zeer winst maken. Maar dat willen we natuurlijk wel bereiken’, vertelt Jordy Janssen, directeur van Spass S.C..
Het idee van de stappas is uniek en hebben de studenten vast laten leggen bij de belastingdienst middels een dagstempel. Janssen: ‘We wilden een product ontwikkelen van studenten voor studenten. Eerst waren we van plan om een pasje te maken met vier hoekjes, dat bij uitgaansgelegenheden ingeleverd kon worden tegen korting. Bij inwisseling van de korting zou een hoekje afgebroken worden. Maar er wilden zo veel bedrijven meewerken dat we op het laatste moment toch voor een bonnenboekje gekozen hebben.’

De pas is vandaag van 10.00 tot 14.00 uur te koop aan de Lovensdijkstraat en de Hogeschoollaan. Ook op 14 december en 21 december wordt de pas aan deze locaties verkocht.
De Stappas is sowieso te koop bij de VVV in Breda en kost vijf euro. Kijk voor meer informatie op www.stap-pas.nl. (MW)