Avans gaat catering Europees aanbesteden

Over de catering is altijd wel wat te zeuren. Te duur, te weinig keuze, noem maar op. Studenten kunnen nu meepraten over wat zij graag in het restaurant van de hogeschool aantreffen. Avans wil per 1 augustus een nieuw contract met een cateraar afsluiten. De school gaat de vraag Europees aanbesteden.

Een werkgroep van de facilitaire dienst, met daarin een vertegenwoordiger van de studenten en een van de medewerkers, is bezig met de aanvraag. Die bepaalt nu wat voor soort dienstverlening er op het gebied van eten en drinken gewenst is, meldt Patrick Dingenouts, coördinator Facilitaire Dienst.
In november deed hij al via het forum van de website van Punt aan studenten een oproep om mee te denken over het onderwerp. Hij heeft daar naar eigen zeggen één reactie op gekregen.
Of gekozen wordt voor de huidige cateraar Albron, staat open. Een andere cateraar kan ook in aanmerking komen om de catering voor Avans te gaan verzorgen. De cateraar met het voor Avans beste aanbod wordt gekozen.
Of de prijzen dan veel lager worden, is de vraag. Die zijn namelijk afhankelijk van de hoogte van het bedrag dat de instelling wil meebetalen. Marja Kamsma, lid van de Raad van Bestuur, zei hierover in de papieren Punt van 19 januari: ‘Op veel onderwijsinstellingen maken studenten stennis over de kantineprijzen. Dat probleem is alleen op te lossen als wij het eten gaan subsidiëren en dat willen we niet.’ (PM)