Terug naar overzicht

Docenten schrijven boek over marketingcommunicatie

Maar liefst duizend reclameboodschappen krijgt de moderne burger dagelijks om de oren. Het is een van de wetenswaardigheden uit het Handboek Marketingcommunicatie van Avans-docenten Caroline Essink en Birgit Gerritsen.

Bedrijven geven miljoenen uit aan reclame, sponsoring en direct marketing. Wat beweegt hen? Het boek ‘MarCom, Handboek Marketingcommunicatie’, dat afgelopen vrijdag is verschenen bij uitgeverij ThiemeMeulenhof, moet hierop een antwoord geven. Het behandelt in 170 pagina’s het begrip marketingcommunicatie en alles wat daarmee te maken heeft, gelardeerd met kleurige plaatjes van reclames.

Uitgangspunt van het boekwerk is het marketingcommunicatieplan. Aan bod komen thema’s als doelgroepen, strategie en instrumenten. De auteurs Essink en Gerritsen zijn docenten communicatie bij de opleiding Management, Economie & Recht in Den Bosch. Het boek is bedoeld voor studenten aan communicatie- en marketingopleidingen, maar door een brede opzet geschikt voor elke hbo-studie waarbij marketing een rol speelt. (GR)

Meer lezen?