Metro zes dagen lang uitgedeeld bij Avans

Op de verschillende locaties van Avans Hogeschool in Den Bosch en Breda wordt zes dagen lang het gratis dagblad Metro uitgedeeld. De aanleiding hiervoor is dat Zilveren Kruis Achmea een advertentiecampagne heeft in Metro, waarin de collectieve ziektekostenzekering voor studenten onder de aandacht wordt gebracht.

De collectieve ziektekostenverzekering voor het hbo met Zilveren Kruis Achmea geldt niet alleen voor (ex-)werknemers, maar ook voor studenten. De studentenbonden hebben er op aangedrongen dit nog eens prominent onder de aandacht te brengen bij studenten.
Zilveren Kruis Achmea heeft vervolgens van de Raad van Bestuur van Avans toestemming gekregen om dit te doen door de krant Metro, waar de advertentie in staat, uit te delen. Dit gebeurt ook op andere hogescholen.
Bij de ingangen van de verschillende locaties zijn ook bakken neergezet, waar de Metro in ligt. In Tilburg wordt de krant niet uitgedeeld. (PM)