Multimediastudenten lanceren nieuwe zender

Het plan voor een heus televisiestation ligt al helemaal klaar. Als het aan derdejaarsstudenten Communication & Multimedia Design (CMD) ligt, kan Avans er zo mee beginnen. De lancering van de nieuwe zender is woensdag 18 januari om 16.37 uur in het gebouw van de kunstacademie aan de Beukenlaan in Breda.
Ion heet de nieuwe zender. In de uitzending van woensdag worden er korte flitsen getoond van programma’s die gemaakt zijn door CMD-studenten en die in de toekomst op ion uitgezonden kunnen worden. ‘We richten ons op jongeren die het huidige tv-aanbod beu zijn, weinig tijd hebben en interesse in media hebben’, verklaart CMD-student Paul van der Meer de opzet van de nieuwe zender. Zo zijn er onder andere 3D-animaties en entertainmentfilmpjes te zien. Het programma duurt een half uur en komt live uit een tot studio omgetoverd leslokaal van CMD.
Van der Meer wijst er op dat het nieuwe televisiestation er conceptueel ligt, maar dat de uitzending niet daadwerkelijk op televisie komt. ‘Het is aan school om iets met het concept te doen, wij hebben gewoon voldaan aan onze opdracht een televisiestation op te zetten.’ Via een life stream verbinding is de lancering via de website www.iontv.nl te volgen. (KvdL)