Nieuwste ict-snufjes op Business Innovationdag

Innovatie en netwerken staan centraal tijdens de Business Innovationdag op woensdag 25 januari. Tijdens acht workshops laten Bredase vierdejaarsstudenten Bedrijfskundige en Technische Informatica zien wat de meest recente ontwikkelingen zijn op ict-gebied.
Op een marktplaats presenteert het bedrijfsleven zich, waaronder Syntens, Cap Gemini, Starterslift, Dynomic, Sensorpartners en CER International.
De dag is vooral gericht op het Midden-en Kleinbedrijf (MKB), zegt vierdejaarsstudent Bedrijfskundige Informatica, Remco Verhulst. ‘We laten zien wat de nieuwste uitvindingen voor het MKB kunnen betekenen. We tonen producten die nog echt in de kinderschoenen staan en dus niet Windows XP, want dat kent iedereen wel.’
Studenten en docent Dre Jaspers organiseerde de dag in samenwerking met Stichting Euregionale Proeftuin, Dynomic en Avans Hogeschool. De studenten geven samen met bedrijven de workshops. Zo laten ETC en Interbrew zien dat een geautomatiseerde bar en geïntegreerd kassasysteem handig is voor de horeca. Siemens komt met de workshop Domotica Zorg, een technisch systeem in en rond het huis. De mogelijkheden van de nieuwste generatie Smartphones komt aan bod bij het bedrijf Pocketpartner. Bij de workshop Mediamal van de Streamgroup wordt een gewone televisie een entertainmentsysteem. CER heeft aandacht voor beveiliging en CRM behandelt relatiebeheer op basis van Open Source.
Volgens studenten Remco Verhulst en Frederike de Jonge is de kracht van het programma dat studenten en bedrijven elkaar ontmoeten. ‘Zeker voor bedrijven is het erg interessant met hun potentiële werknemers kennis te maken.’
De workshops zijn van 14.00 tot 21.00 uur aan de Lovensdijkstraat in Breda. Ze duren ongeveer één uur en draaien in de middag en de avond. Van 18.00 tot 19.00 uur biedt Starterslift een eenmalige workshop aan waarbij studenten leren een businessplan te schrijven en tips krijgen hoe je een onderneming begint. Tussendoor en na afloop is er een hapje en een drankje. Elke bezoeker krijgt een dvd nagestuurd met een samenvatting van alle workshops en activiteiten.
Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven op www.businessinnovation.nl. (KvdL)