Onderzoek naar wat opleidingen aantrekkelijk maakt

Wat maakt een opleiding voor een student aantrekkelijk? Goede docenten, een gezellig gebouw, een goedkope kantine? Om dat te weten te komen houden werkstudenten vanaf maandag mondelinge enquêtes onder studenten van Avans.

Het betreft een vooronderzoek voor het grote studententevredenheidsonderzoek dat in april wordt gehouden. Avans wil graag weten of daarbij de goede onderwerpen worden onderzocht. ‘Mogelijk zijn er voor studenten zaken belangrijk die wij over het hoofd zien’, verklaart Wil Kwinten van het Leer- en Innovatiecentrum (LIC), dat verantwoordelijk is voor het onderzoek.
Twintig werkstudenten gaan van 30 januari tot en met 3 februari op alle locaties willekeurige studenten over het onderwerp aanspreken. De ondervraagden kunnen tien onderwerpen aangeven die een opleiding in hun ogen aantrekkelijk maken. De gegevens worden anoniem verwerkt. (PM)

Pien

Beste. Zijn er ook ergens resultaten van dit onderzoek te vinden?

2024-03-21 20:37:25