Salon Arnon: zijn er grenzen aan de kunst?

Tot hoever mag een kunstenaar gaan? Over die vraag gaat Nienke van Dijken, vierdejaarsstudente Beeldende Kunst in Den Bosch in gesprek met bezoekers van Salon Arnon op 25 januari in muziekpodium Paradox in Tilburg.

Verder is te gast onder meer UvT-wetenschapper Angeline Kersten, die onlangs de scriptieprijs van de Universiteit van Tilburg ontving. Zij deed onderzoek naar de vraag hoe het kan dat mensen zowel ‘Oh my God’ kunnen roepen bij iets afschrikwekkends als de aanslag op de Twin Towers als bij het zien van een kunstwerk. Het is dus maar de vraag of kunst fijn is, stelt Kersten.

Nienke neemt deelt aan de redactie van Salon Arnon, een cultureel studentenpodium dat een initiatief is van het Centrum voor Wetenschap en Levensbeschouwing van de Universiteit van Tilburg waarbij ook Avans en Fontys Hogescholen betrokken zijn.

Op woensdag 1 februari gaat Nienke in gesprek tijdens het lunchprogramma Neemt en Eet in het stiltecentrum aan de UvT. Daarin praat de studente over hoe ze als als kunstenaar en filosoof omgaat met macht in haar werk. Neemt en Eet begint om 12.45 uur en duurt tot 13.45 uur. (CB)

In Punt nr. 09 is een interview met Nienke van Dijken te lezen