Social Workstudenten op werkbezoek in Brussel

Tweedejaars studenten van Social Work Breda en Den Bosch vertrekken donderdag voor een tweedaags werkbezoek naar Brussel. Hier bezoeken ze instellingen voor bijvoorbeeld jongens in de prostitutie en woonbegeleiding voor jongeren tussen de 18 en 25 jaar.

Het bezoek is onderdeel van de major Maatschappelijk Ondernemen, waarin de studenten een onderneming ontwikkelen. De onderneming die de studenten ontwikkelen, moet activiteiten gaan bedenken en uitvoeren op het gebied van educatie, recreatie en cultuur. De doelgroep is kwetsbare groepen in de stadswijken. Tijdens het werkbezoek in Brussel onderzoeken de studenten waar behoefte aan is.
Op donderdag maken de studenten een stadswandeling onder begeleiding van Brussel Binnenstebuiten en krijgen ze een lezing over het Belgisch staatsmodel en de manier waarop sociale problematieken worden aangepakt. Vrijdags bezoeken ze in groepjes van twee verschillende instellingen. Over de bevindingen van de twee dagen maken de studenten een onderzoeksrapport. (MW)