Stroom uitgezet vanwege wateroverlast

Door een defect aan de waterleiding bij Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch werden vrijdag voor Kerstmis de stroom, telefoon en ict-voorzieningen enkele uren afgesloten.

Bij werkzaamheden in verband met legionellabestrijding bleek een geplaatste klep in de leiding defect te zijn. Als gevolg daarvan stroomden liters water van de derde verdieping tot in het souterrain. Omdat daardoor de kast van de centrale elektriciteitsvoorziening nat werd, is besloten de stroom volledig uit te schakelen.

Hierdoor kwam het hogeschoolgebouw aan de Onderwijsboulevard op 23 december van 16.30 tot 19.30 zonder elektriciteit te zitten. Gezien het tijdstip vlak voor Kerstmis zullen slechts enkele docenten en studenten hier hinder van hebben ondervonden. (GR)