Studenten testen digitale stemwijzer

De Bredase studenten Management, Economie & Recht Marjola van Kuijk en Mark Marcelis, testten vrijdag 27 januari de digitale stemwijzer van de gemeente Breda.

De stemwijzer is een hulpmiddel voor een persoonlijk advies bij het uitbrengen van de stem voor de gemeenteraadsverkiezingen van 7 maart. Van verschillende Bredase scholen waaronder de NHTV en het Florijncollege testten twee studenten de wijzer uit. Van alle Bredase politieke partijen deden een aantal vertegenwoordigers mee aan de test. ‘Aanvankelijk zouden alleen politici meedoen, maar we wilden de moeilijk bereikbare doelgroep, zoals allochtonen en scholieren, er ook bij betrekken’, vertelt Marie-Louise Smits van de afdeling communicatie van de gemeente Breda. (MW)

Kijk voor de stemwijzer op www.stemwijzer.nl/breda