Voorlichting over verbouwing in Den Bosch

Bouwcoördinator Ton Vissers gaat tijdens medewerkersvergaderingen voorlichting geven over de verbouwing bij Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch. De eerste bijeenkomst is reeds gepland.

Tijdens vergaderingen van academieraden en in de wandelgangen wordt hier en daar gemopperd over het gebrek aan informatie over de verbouwing van de hogeschool in Den Bosch. Waarom moeten de medewerkerskamers verbouwd worden? zo vragen sommigen zich af.

‘Ik wil graag uiteenzetten wat de planning is en achtergronden verschaffen die toentertijd zijn geformuleerd’, zegt coördinator Vissers. Niet zozeer aan individuele personeelsleden, maar tijdens docenten- of teamvergaderingen van de academies, zo is de bedoeling.

Aan bod kan komen hoe het eraan toegaat tijdens de verbouwing van de kamers van medewerkers. Die gaan vanaf begin april in fases op de schop. Muren worden doorgebroken en er komen glazen wanden. ‘Hoe het zit met de tijdelijke behuizing bijvoorbeeld, want de mensen moeten drie weken hun werkplek verlaten’, oppert Vissers. Dinsdagochtend 17 januari is een eerste informatiebijeenkomst tijdens de reguliere medewerkersvergadering van de Academie voor Bouwkunde en Civiele Techniek.

Hij benadrukt dat hij regelmatig met de academiedirecteuren overlegt over de verbouwwerkzaamheden. Zij dienen in eerste instantie de informatie door te spelen aan de medewerkers, stelt hij. Medewerkers kunnen verder op intranet en in de ruimte naast de ingang informatie halen. ‘Daar is een tentoonstelling ingericht met plattegronden. Je kunt precies zien hoe het er na de verbouwing uit komt te zien.’ (GR)