Website Nijmeegs universiteitsblad Vox op slot

De website van het Nijmeegse universiteitsblad Vox is achter slot en grendel gezet. Dat meldt ScienceGuide, website voor het hoger onderwijs, vandaag. Voortaan hebben alleen studenten en medewerkers van de Radboud Universiteit toegang tot de online versie van Vox.

‘De maatregel vult in Nijmegen menigeen met verbazing, al komt hij niet helemaal uit de lucht vallen’, schrijft Jaap Stronks, student aan de Radboud Universiteit en medewerker van Vox en het Algemeen Nijmeegs Studentenblad, in een analyse op ScienceGuide.
‘Enkel de aanwezigheid van opiniërende stukken is het CvB al een doorn in het oog. Ook de verhalen over de in permanente staat van crisis verkerende managementfaculteit vielen niet in goede aarde. Zelfs een onderzoek naar eenzaamheid onder studenten van afgelopen kerst – uitgevoerd door een wetenschappelijk onderzoeksbureau van de universiteit zelf nota bene – was tegen het zere been van het CvB. Men deed zelfs nog zijn best om methodologische bezwaren aan te voeren tegen het onderzoek om publicatie van resultaten die in hun ogen schadelijk zouden zijn voor het imago van de universiteit af te wenden.’ (SW)

Klik hier voor de volledige analyse van Jaap Stronks voor ScienceGuide.