Werktuigbouwkunde Den Bosch scoort ruim voldoende

Een ruime voldoende kreeg Werktuigbouwkunde in Den Bosch van het visitatiepanel dat de opleiding in oktober bezocht. Ze scoorde elf keer ‘goed’ en tien keer ‘voldoende’.

‘We zijn dik tevreden’, zegt Marieke de Jong, projectleider accreditatie. Op sommige punten deed de opleiding het zelfs beter dan ze zelf hadden verwacht. De commissie van de NQA (Netherlands Quality Agency), een organisatie die de kwaliteit van opleidingen beoordeelt, was bijvoorbeeld zeer te spreken over de laboratoria. Ze voldoen om het onderwijsprogramma te realiseren. Bovendien zijn ze omvangrijk en goed onderhouden.
Ook is de opleiding blij met het positieve oordeel over de praktijkcomponenten. Naast de normale stage en het afstuderen bij een bedrijf heeft Werktuigbouwkunde ook een korte stage. Daarin kunnen de studenten zich oriënteren op het beroep. Daarnaast doen studenten in de fase voor het afstuderen een praktijkopdracht bij een bedrijf of op school.
Op kwaliteitszorg, onderwijsprogramma en oriëntatie hbo-bachelor scoorden de opleiding ook goed. (CB)