Brabantse studentenkamers vijf euro per m2 goedkoper

Brabantse studenten hebben het niet zo slecht getroffen met de prijs van hun studentenkamers. De prijs per vierkante meter is gemiddeld vijf euro lager dan in Utrecht.

In Utrecht wordt gemiddeld 390 euro per maand betaald voor een kamer van vier bij vijf meter. Dat komt neer op 19,50 euro per vierkante meter. Hiermee is Utrecht de duurste stad van Nederland.
Volgens een dinsdag verschenen onderzoek van kamerhuren.net is Amsterdam een goede tweede met zeventien euro per vierkante meter, wat 340 euro voor een kamer van twintig vierkante meter is. Maastricht is met 13,28 euro het goedkoopst. Voor een kamer van twintig vierkante meter betaal je hier gemiddeld 265 euro.

In de grote steden in Brabant liggen de prijzen een stuk lager dan Amsterdam en Utrecht. In Tilburg is de prijs per vierkante meter 14,40 euro, in Breda 14.33 en in Den Bosch 15. Een kamer van twintig vierkante meter kost gemiddeld 290 euro per maand. (MW)