Bredase studenten organiseren Party 4 Bosnia

Feesten en daarmee een bijdrage leveren aan het goede doel. Het kan op 21 februari in Qnation in Breda. Van de opbrengst kunnen 52 Brabantse studenten naar Bosnië om daar een basisschool op te knappen.

Vijf NHTV-studenten organiseren de reis. Zij gingen vorig jaar met 100 medestudenten Facility Management ook naar Bosnië om daar een instelling voor gehandicapten op te knappen. Onder de indruk van het werk, hebben ze met de hulp van de stichting Bosnian Child het project ‘Hands 4 Travnik’ in het leven geroepen.

In de carnavalsvakantie gaan de studenten een basisschool opknappen voor zowel Bosnische, Kroatische als Servische kinderen. Het gebouw is klein, volgens de organisatie, daarom krijgt de ene helft van de kinderen ’s ochtends les en de andere ’s middags. De beschadigingen die door de oorlog zijn veroorzaakt, zijn al voor een deel opgeknapt. De studenten gaan de binnenkant onder handen nemen om deze weer fleurig en vrolijk te maken.
Iedereen die mee gaat naar Travnik, heeft een eigen bijdrage betaald van 200 euro. Daarnaast zijn er sponsorgelden ingezameld, bijvoorbeeld door een diner en het feest.
De studenten hebben er zin in, is te lezen op het gastenboek van de site. Joyce: ‘Ik ben al hard aan het denken geslagen voor ideeën voor het sportlokaal. (…) Is er ook genoeg gekleurde verf aanwezig om muurschilderingen te maken?’

Het feest in Qnation aan de Visserstraat 5 in Breda begint om 21 uur en kost 10 euro. Voor 15 euro krijg je een vip-behandeling. (MvH)