Directeur luncht met studenten

Het menu blijft nog een verrassing, maar vast staat dat Ron ten Kortenaar, directeur van de Academie voor Financieel Management in Den Bosch, met een groep studenten gaat lunchen. Hij wil graag horen wat er bij hen leeft.

Elk blok gaat Ten Kortenaar de lunch gebruiken met een groep van 16 studenten (vier uit elk jaar). Na de carnavalsvakantie wordt de eerste delegatie uitgenodigd. Het gesprek zal medio maart plaatsvinden.
Op deze manier wil hij peilen wat studenten bezighoudt. ‘Ik hoor wel veel, maar altijd indirect. Ik vind het nodig dat je als directeur weet wat er onder studenten leeft’, zegt hij.
Gespreksonderwerpen kunnen zijn de service van boekendistributeur InterE en het binnenkort geopende Leer- en Innovatiecentrum (LIC). Ook zal hij de studenten aanspreken op bepaald gedrag, bijvoorbeeld waarom zij niet in lessen komen opdagen die na enkele tussenuren staan gepland. (GR)