Human Care Technology bij Omroep Brabant

De nieuwe opleiding Human Care Technology komt op televisie. Het programma ‘Baanbrekend’ van Omroep Brabant zendt dinsdag 14 en woensdag 15 februari opnames over de nieuwe major uit.

Projectleider Han van Osch wordt in de uitzending geïnterviewd over de inhoud van de major, die vanaf september in Tilburg wordt aangeboden. Ook komt een student die erin geïnteresseerd is aan het woord. Een deel van het programma vindt plaats in het St. Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg.
In het ziekenhuis wordt Human Care Technology, techniek in de gezondheidszorg, in de praktijk getoond. De kijker krijgt te zien hoe een Elektronisch Verpleegkundig Dossier werkt. In een dergelijk dossier worden niet langer alleen de patiëntgegevens opgenomen, maar ook de ervaringen van het verpleegkundig personeel. (MW)