Leeservaringen in de toekomst

Hoe ervaren mensen lezen in de toekomst? Over dit onderwerp hebben de tweede- en derdejaarsstudenten Ruimtelijk Ontwerp van de kunstacademie in Breda een half jaar lang boek- en leesconcepten ontwikkeld. Deze worden gepresenteerd in de tentoonstelling BOOKS – the future of reading.

De tentoonstelling is het resultaat van een internationaal studentenproject dat de studenten van de kunstacademie in Breda samen deden met studenten uit Leeds, Magdenburg, Mechelen en Milaan. Met het project willen de ontwerpopleidingen ‘studenten uit verschillende landen met elkaar confronteren en tegelijk een breed publiek sensibel maken voor bepaalde maatschappelijke verschijnselen’. Het thema van dit jaar is ‘leescultuur in de toekomst’.

De tentoonstelling bestaat onder andere uit concepten van ruimtelijke installaties en 3D manuscripten in boekvorm. De officiële opening is op 14 februari om 17.00 uur in de Centrale Bibliotheek in Breda.
Kijk voor een compleet programma van openbare lezingen en presentatie op de intranetpagina van AKV/St. Joost. (MW)