Wat zijn de laatste vernieuwingen van Information Technology Infrastructure Library (ITIL)? Hierover wordt 3 maart de lezing ‘Organiseren van de exploitatie van ICT met de methode ITIL’ gehouden in het kader van het lectoraat ICT Service Management.
ITIL is ontwikkeld als een referentiekader voor het inrichten van een ICT-organisatie. Het doel ervan is de kwaliteit van de dienstverlening (service management) te structureren en te verbeteren.
Tijdens de lezing vertelt Peter Gerritsen, docent aan de Haagse Hogeschool, over de methode ITIL en de ontwikkelingen ervan in 2006. Hans van Herwaarden, de hoogste baas van Quint Wellington Redwood, legt uit wat de ervaringen met ITIL in de praktijk zijn. Quint Wellington Redwood is een internationaal adviesbureau op het terrein van ICT service management.
Het lectoraat ICT service management houdt jaarlijks een lezingen cyclus. In 2006 staat deze in het teken van het organiseren van het aanbod van ICT-voorzieningen.
De lezing is van 16.00 uur tot 17.45 uur aan de Lovensdijkstraat 61 in Breda. Inschrijven kan via de website http://home.aim.avans.nl/tjgthiad/. (MW)
Punt. Of had jij nog wat?