LIC Den Bosch opent op 18 april

Bouwvakkers leggen op dit moment de laatste hand aan het Leer- en Innovatiecentrum (LIC) in Den Bosch. Half maart wordt het centrum bouwkundig opgeleverd, waarna het meubilair geplaatst en de computers aangesloten worden. Dinsdag 18 april wordt het LIC in gebruik genomen.

De drie verdiepingen in het hart van het gebouw bevatten circa 800 werkplekken voor studenten, waarvan ongeveer 300 met pc’s. Ook zijn er ruimtes ingericht voor zowel individuen als groepen.
Het grand café op de begane grond zal rond dezelfde tijd geopend worden. Maar het kan dan nog enkele weken duren voordat de biertap is aangesloten en er bitterballen rondgaan, meldt bouwcoördinator Ton Vissers.

De bouwwerkzaamheden gaat intussen gestaag door. Na het LIC zijn de medewerkerskamers aan de beurt. De academies voor Bouwkunde en Civiele Techniek en Industrie en Informatica bijten het spits af. De medewerkers moeten in de periode tussen 20 maart en 9 april hun spullen pakken en verhuizen voor drie maanden naar de ruimtes C006 en B308. Iedereen krijgt de beschikking over een eigen bureau met computer, verzekert Vissers. Hierna zijn de Academie voor Management en de Academie voor Financieel Management aan de beurt. (GR)