Liften voor Wit-Rusland

Leden van de Amsterdamse Amnesty International Studentengroep gaan naar de grens van Wit-Rusland liften. Met de liftactie, die 3 maart start, willen ze hun zorgen uiten over de mensenrechtensituatie in de voormalige Sovjet Republiek.

De liftactie ‘Can I get a right?’ is bedoeld om de Wit-Russische studentenorganisatie ZUBR te steunen. Deze vereniging komt op voor democratisering en mensenrechten in het land. De tiendaagse actie eindigt 16 maart, drie dagen voor de verkiezingen in Wit-Rusland.
De studenten zullen stoppen in grote steden zoals Berlijn en Warschau waar ze met flyers en acties bekendheid zullen geven aan de situatie in Wit-Rusland. Op 16 maart komen de leden van de Amnesty International Studentgroepen van de verschillende Europese landen samen aan de grens van Wit-Rusland bij Bialystok in Polen. Hier eindigen ze de actie met een manifestatie.
Kijk voor informatie over de liftactie op www.canigetaright.org. (MW)