Onderzoek naar winegumsmarkt in Canterbury

Winegums, veel Nederlanders likken hun vingers erbij af. Of de Engelsen er net zo gek op zijn, gaan tweedejaarsstudenten Commerciële Economie in Den Bosch onderzoeken. Ze gaan er speciaal voor naar Canterbury.

Ruim honderd studenten en vier begeleiders vertrekken maandag 20 februari met bussen naar Engeland waar ze een marktonderzoek houden voor de winegums van fabrikant Van Melle.
Ze verblijven vijf dagen bij gastgezinnen in Canterbury. In deze stad gaan ze de bevolking enquêteren. Verder brengen ze een bezoek aan twee grote supermarktketens om te kijken of er concurrentiesnoepjes zijn en wat de prijs daarvan is.
Voor het onderzoek krijgen de studenten les in het softwareprogramma SPSS, speciaal gericht op enquêtes, consumentengedrag en marktonderzoek. Deze bagage moet voldoende zijn om Van Melle een goed advies te kunnen geven over de markt van winegums. (CB)