Oud-student exposeert in Noordbrabants Museum

Marjolijn de Wit, oud-student van de kunstacademie in Breda, exposeert tot en met 25 februari in het Noordbrabants Museum ‘s-Hertogenbosch.

Op de expositie zijn twee verschillende soorten werken van De Wit te zien: collages op de schaal van een kijkdoos en olieschilderijen op groot formaat.
De collages bestaan uit tijdschriftenfoto’s van uitheemse landschappen die zij combineert met uitgeknipte figuren en gedroogde takjes, bladeren en bloemen. Deze open decors hebben een vreemde uitstraling vanwege het ontbreken van een duidelijk verband tussen de samenstellende delen, zo meldt het persbericht van het Noordbrabants Museum. De decors vormen de basis voor haar schilderijen die ook op de expositie te zien zijn.
Marjolijn de Wit studeerde in 2002 af aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving/St. Joost in Breda. (CB)

Het werk van Marjolijn de Wit is te zien op www.marjolijndewit.nl