Overleden wielrenner was student Fysiotherapie

De amateur-wielrenner John Sulkers uit Dinteloord, die zaterdag tijdens een training overleed aan een hartaanval, was vierdejaarsstudent Fysiotherapie in Breda. In de school is een lokaal ingericht met kaarsjes, foto’s en een condoleanceboek.

De school is volgens de mentor van de klas van Sulkers, Marlies Maassen van den Brink, overdonderd door het nieuws. ‘Het kwam als een donderslag bij heldere hemel.’
Om twaalf uur vandaag komen de studenten uit ‘haar’ klas bijeen om over het plotselinge overlijden van hun collega-student te praten. Een studentenfeest van Fysiotherapie dat voor vanavond gepland stond, is afgelast. Sulkers wordt vrijdag gecremeerd.

John Sulkers was met zijn wielerploeg De Pedaalridders uit Made op trainingskamp in Limburg toen hij overleed. Ploegleider Wim de Nijs zegt hierover in BN/De Stem: ‘Wij waren met elf renners in Limburg om twee dagen te trainen. John ging met vier ploeggenoten bij Vijlen met de mountainbike het bos in; ik vergezelde de rest op hun trainingsrit op de weg. Onderweg kreeg ik een telefoontje met het onthutsende bericht dat John getroffen was door een hartaanval.’ John Sulkers werd 23 jaar.

De student begon op zijn dertiende met wielrennen. Hij kwam in verschillende ploegen uit en reed wedstrijden in binnen- en buitenland. Op de website members.home.nl/jmsulkers is meer te lezen over de carrière van Sulkers. Op www.pedaalridders.nl is een condoleanceregister geopend. (PM)