Pabo krijgt tips van studenten

De Academie voor Pedagogisch Onderwijs wil graag van haar studenten weten wat ze van het nieuwe curriculum vinden. Daarom belegt ze twee bijeenkomsten waar studenten hun mening kunnen geven. De eerste is vanmiddag.

Vorig jaar heeft de Pabo een soortgelijke bijeenkomst gehad met haar studenten. Toen zeiden studenten vooral meer aansluiting te willen op de praktijk. Volgens hen zouden ze daardoor actiever met de opleiding bezig zijn.
De ideale docent om hen daarbij te begeleiden, moest volgens hen weten wat er in die onderwijspraktijk leeft. Hij moet goed luisteren naar de student, niet bevooroordeeld zijn, weet de studenten te stimuleren en uit te dagen en moet veel kennis in huis hebben om het proces goed te begeleiden.

Behalve aandacht voor de praktijk, wensten studenten toen een open, uitdagende en positief stimulerende leeromgeving. Die zaken zouden volgens de studenten dan ook zeker in het nieuwe onderwijscurriculum te vinden moeten zijn. Of de mening van de studenten hetzelfde is gebleven zal blijken uit de bijeenkomst vandaag en die van 27 april. (MvH)