Rutger Hauer gastdocent Inholland

Rutger Hauer geeft in juni tien dagen lang college aan de Hogeschool Inholland. De acteur is gestrikt als gastdocent en maakt samen met studenten en jonge filmprofessionals een korte film.

De masterclass wordt georganiseerd door de Rotterdamse opleiding media & entertainment management. Inholland werkt voor de gelegenheid samen met het Rotterdams Fonds voor de Film en audiovisuele media.
Hauers studenten vallen in twee groepen uiteen. Jonge filmprofessionals schrijven zich in voor disciplines als regie, camera of geluid. Studenten van de school of communication, media and entertainment management leveren een bijdrage aan de voorbereiding en organisatie van het project en krijgen de ruimte om Hauer en de jonge filmers op de vingers te kijken.
Het project is een opmaat naar de Rotterdam Media Business School, die Inholland aan het oprichten is. Met ingang van het komende collegejaar worden daar korte cursussen verzorgd voor aspirant-filmmakers en distributeurs. Het is de bedoeling dat deze cursussen op termijn worden omgebouwd tot een volwaardig mastertraject. (TdO/HOP)