Stemmen voor het smerigste studentenhuis

Je kunt nog twee dagen stemmen voor het smerigste studentenhuis. Aanstaande vrijdag maakt de website student.nl de winnaar bekend van de fotowedstrijd. Avans-studenten Wouter Slootman, Joost van der Meer en Dewa Betlem, bewoners van een studentenhuis aan de Pasbaan in Breda, zijn door hun buurvrouw opgegeven voor de wedstrijd.

De prijs die de vieste studentenkamer of het smerigste studentenhuis kan winnen, is een professionele schoonmaakploeg. Die kunnen de heren wel gebruiken. ‘Ik zou wel willen stofzuigen, maar met al die bierdopjes op de vloer raakt de stofzuiger toch maar verstopt’, zegt een van hen in het regionale dagblad BN/De Stem. Toch twijfelen ze eraan of ze de wedstrijd gaan winnen. ‘Veel studentenhuizen zijn erger. Die zijn oud, hebben hout in de muren, worden snel gammel. Dit huis is een echte bunker. Als er een atoombom op Breda valt, blijft dit wel overeind. Zo stevig, je kunt geen fatsoenlijk gat in de muur boren’, zegt Wouter Slootman in het dagblad. Als ze toch winnen, weten ze al waar de schoonmaakploeg als eerste aan de slag kan gaan. ‘Badkamer, wc en keuken kunnen wel een schoonmaakbeurt gebruiken.’ (SW)

Stemmen kan nog t/m 23 februari op www.student.nl.