Studente bezoekt Nederlandse gevangen in Thailand

Marloes van Rens, vierdejaarsstudente HBO-Rechten in Tilburg, is voor haar afstudeerproject drie maanden in Thailand. Daar bezoekt ze onder andere Nederlandse gevangenen.

De studente studeert af bij Prison Law, een stichting die zich richt op Nederlandse gevangenen in het buitenland. De organisatie geeft juridische informatie en probeert schendingen van mensenrechten te bestrijden.
In Nederland heeft Marloes onderzocht welke mogelijkheden de Nederlandse overheid biedt om iets voor de Nederlandse gevangenen in Thailand te doen. Door gevangenen in Thailand te bezoeken onderzoekt ze of de gevangenen werkelijk hulp krijgen en hoe de rechtszaak is verlopen. Op thaichicken.whereareyou.net is te lezen dat Marloes inmiddels in de vrouwengevangenis Bang Khen in Bangkok is geweest. Haar volgende bezoek is aan twee Nederlandse Chinezen die onlangs in hoger beroep ter dood zijn veroordeeld. (CB)