Youssef Azghari in debat aan Tilburgse universiteit

Publicist en Avans-docent Youssef Azghari is woensdag 8 februari te gast in het lunchprogramma Neemt en Eet van het Centrum voor Wetenschap en Levensbeschouwing (CWL) aan de Universiteit van Tilburg.

De docent bij de Academie voor Sociale Studies en Communication and Multimedia Design gaat in gesprek met studenten en medewerkers van de Tilburgse universiteit en andere geïnteresseerden. Het thema van het lunchprogramma is dit jaar: Mens zoekt gemeenschap.

‘Allochtone kinderen worden bang gemaakt om na te denken. Daarom kunnen ze zich minder individueel profileren binnen de gemeenschap’, luidt een van de stellingen in het vorig jaar gepubliceerde boek Cultuurbepaalde Communicatie van Azghari. Het boek handelt over de verschillen in communicatie in oosterse en westerse culturen. (GR)

De bijeenkomst vindt plaats van 12.45 tot 13.45 uur in het Stiltecentrum op de campus van de UvT, toegang en lunch zijn gratis.