Automatische inschrijving tentamens

Ik stel voor dat de studenten, die studeren aan de Avans, automatisch ingeschreven staan voor de tentamens.
Momenteel is het zo dat je 25 euro kan betalen als je te laat bent met het inschrijven voor de tentamens. Ik kan begrijpen dat men niet wilt dat iedereen zich veel te laat inschrijft, maar dat kan voorkomen worden als iedereen al AUTOMATISCH is ingeschreven. Ik betaal volgens mij ook mijn collegegeld om deel te mogen nemen aan de tentamens! Ik vind het te gek voor woorden dat ik me dan als nog in moet schrijven voor de tentamens, deze zijn toch onderdeel van het studieprogramma waar je je bij voorbaat toch al voor inschrijft als je student bent aan de Avans??? Een vreemde zaak, zeker als je dan vraagt waar dat geld heen gaat! Toen ik hier naar vroeg, kreeg ik als antwoord dat het voor de administratiekosten was, een ander zei dat het voor het EXTRA inhuren van de surveillantes was. Ik heb even snel berekend, maar ik zat eergisteren in een tentamen lokaal met 14 studenten, allemaal 25 euro betaald voor twee tentamens (1 eergisteren en 1 gisteren). Dat is dus 14 X 25 / 2 = 175 euro! De dag erna zat ik met zo’n 30 man in een lokaal, dat is 30 x 25 euro / 2 = 375 euro! Beide tentamens duurden 2×50 minuten, dat is 200 minuten in totaal, dat is dus 3 1/3 uur! 375 + 175 = 550 euro! Stel dat de administratie kosten 30 euro per uur (belachelijk hoog, maar goed)! De handeling van het inschrijven, was twee kruisjes aanvinken en in de computer invoeren (een handeling van +/- 5 minuten) 30 studenten x 5 minuten = 2,5 uur! 2,5 uur x 30 euro = 75 euro! 550 – 75 = 475 euro! Ik heb die surveillantes (zonder te kwetsen) gevraagd of ze dan meer dan 100 euro per uur verdienen? Ik kreeg een lacherig antwoord van, was het maar zo! Maar goed, stel dat ze ook 30 euro per uur verdienen, dan is het 30 X 3, 1/3 uur, is 100 euro! Dus 475 – 100 euro is 375 euro! Nou alle extra kosten aan papierwerk, kopierkosten en misschien nog onvoorziene arbeidskosten, ik gooi het op zo’n 100 euro extra! Dan houdt je alsnog 275 euro over. Je ziet dat ik het behoorlijk ruim heb genomen met de kosten en toch blijft er een zeer groot bedrag over! Bij mij komt dan meteen de vraag naar boven, waar gaat al dat overige geld heen??? En beseft de school dat 25 euro bijna een halve week leven is voor een student? Dit is erg veel geld, geld wat niet volledig gebruikt wordt en ook nog eens gevraagd wordt voor iets, waarvan ik persoonlijk vind dat het nooit gevraagd had hoeven worden als wij studenten automatisch ingeschreven zouden staan! Overigens, de service die ik heb gekregen voor mijn 25 euro; Er kwamen mensen te laat in het tentamenlokaal, deze mochten gewoon meedoen, WIJ moesten 10 minuten VOOR aanvang aanwezig zijn! GEEN klok in het lokaal, HEEL VEEL zelf regelen, beneden formulieren halen, helemaal naar boven lopen om ze te laten activeren (alsof dat niet in één handeling of bij één servicepunt zou kunnen), het duurde erg lang voordat alle studenten van de verschillende opleidingen hun werk hadden en aan het tentamen konden beginnen. Toen we vroegen de tijd na 50 minuten aan te geven, zodat we wisten hoeveel we nog hadden, werd dit beloofd, maar niet uitgevoerd -> 25 minuten voor het einde van het tentamen kregen we te horen dat we nog 25 minuten hadden!!!, gevolg -> stress, paniek, werk afraffelen, onrust in de klas!!! Toen ik de surveillante zei dat ik hier van baalde, zei ze; “ja word het dan niet tijd een horloge te kopen?” Sorry, maar dat geld was ik al kwijt om deel te MOGEN nemen aan dit tentamen! Kortom; beste mensen van de Avans, dit is wel een hele hoge onzinnige straf omdat wij te laat zijn geweest met het inschrijven van de tentamens en dit terwijl het allemaal gemakkelijk voorkomen had kunnen worden! Ik stel voor, AUTOMATISCHE INSCHRIJVING VAN DE TENTAMENS, dit voorkomt dit soort gezeik, problemen, teleurstellingen en extra studiekosten voor Student, maar wellicht ook voor de Avans.