Avans-studenten in panel Bredase verkiezingsavond

Drie studenten van Avans nemen vanavond plaats in een jongerenpanel tijdens de verkiezingsavond in het stadskantoor van Breda. Voormalig nieuwslezer Victor Deconinck presenteert de avond.

Burgemeester Peter van der Velde opent de avond om 21.00 uur, waarna Deconinck de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen in Breda bekendmaakt. Ook interviewt hij lokale politici.
Na een interview met politiek commentator Paul Frissen, voelt de presentator het jongerenpanel aan de tand. Hoe denken zij over de politiek en over de uitslagen van de verkiezingen van vandaag?
De gemeente heeft de verschillende scholen in Breda aangeschreven om met namen van studenten te komen die in het panel wilden plaatsnemen. Avans leverde drie namen aan: Stijn Zeeman, Mireille Melis en Yvonne Martens. Verder zitten in het panel onder meer gymnasium- en mbo-scholieren.
Om 22.10 uur volgt de einduitslag van de verkiezingen. Daarna vindt een slotdebat plaats. Om 22.50 uur sluit Deconinck de avond af met een gesprek met de burgemeester. Voor de openbare verkiezingsavond zijn behalve de politieke partijen verschillende belangenorganisaties en het bedrijfsleven uitgenodigd.
Het programma is live via de plaatselijke BRTS-radio (kabel 92.9 FM en ether 107.3 FM) en –tv te volgen. (PM)