Avansstudenten onderzoeken hoe ‘internationaal’ Breda is

Ongeveer 130 studenten gaan vanaf maandag vier dagen lang winkelend publiek en ondernemers in Breda enquêteren. Ze willen van hen te weten komen of zij Breda een internationale stad vinden.

Het onderzoek vindt plaats in het kader van de Economische Barometer Breda, een meetinstrument voor de plaatselijke economie. Avans Hogeschool, de gemeente en de Rabobank voeren jaarlijks een onderzoek uit naar de toestand van de economie in de Baroniestad.
Eerstejaarsstudenten van de Academie voor Marketing en Business Management houden de enquêtes. Ze ondervragen niet alleen bezoekers van de binnenstad, maar ook internationale ondernemingen en accountantskantoren in Breda.
Volgens begeleidend docente Alianne Maat wil de gemeente graag weten of Breda een aantrekkelijke stad is voor buitenlandse bezoekers en buitenlandse bedrijven die zich hier willen vestigen.
Op 7 april wordt het onderzoek afgesloten met een Lagerhuisspel in de Nieuwe Veste. Daar worden, onder leiding van docent Michiel Adriaansen, de uitkomsten besproken. De gegevens worden verder verwerkt in de Economische Barometer Breda 2006. (PM)