Demonstratie voor Wit-Rusland

De organisatie Students for Global Democracy roept op tot deelname aan een manifestatie donderdag tegen de dictatuur in Wit-Rusland. Zondag worden in dat land ‘verkiezingen’ gehouden, die gepaard gaan met intimidatie en onderdrukking van de oppositiepartijen. Al jaren gaat de bevolking gebukt onder de dictatuur van Lukashenko.

De oproep wordt ondersteund door de Landelijke Studenten Vakbeweging (LSVb).Er zullen in Amsterdam vertegenwoordigingen van studentenorganisaties, politieke jongerenorganisaties en politieke partijen aanwezig zijn. Ook Amnesty International staat achter de actie. Onder anderen Diederik Samson van de PvdA zal een toespraak houden. (FG)

klik klik klik klik
Fotoserie: arrestatie tijdens een demonstratie in Minsk tegen het studentenhuisvestingsbeleid september 2004. (Klik op foto’s voor vergroting.) (Foto’s: BSA.)

Manifestatie: donderdag 16 maart van 17.00 tot 19.00, Dam, Amsterdam.
Informatie: Students for Global Democracy.