Looije en Bezemer gekozen als studentleden in AMR

De studenten Mark Looije uit Tilburg en Bastiaan Bezemer uit Breda zijn gekozen als studentlid van de Avans Hogeschool Medezeggenschapsraad (AMR). In totaal heeft 1,5 procent van de studenten een stem uitgebracht.

Mark Looije, derdejaarsstudent bij de Academie voor Bouw en Management, kwam met 134 stemmen op de eerste plaats terecht. Bastiaan Bezemer, derdejaars bij de Academie voor Marketing en Business Management (AMBM) belandde met 58 stemmen op de tweede plaats. Aangezien er twee vacante plaatsen beschikbaar zijn, komen zij in de AMR.
Christian van der Steen, eerstejaars bij de Academie voor Marketing in Den Bosch, haalde met 55 stemmen geen plaats in de medezeggenschapsraad. Ook Rob Snepvangers, eerstejaars bij de International School, ziet met 34 stemmen een zetel aan zich voorbij gaan.
De tussentijdse verkiezingen waren nodig omdat twee studenten hun zetel in de AMR beschikbaar stelden. De oververtegenwoordiging uit Bredase economische opleidingen blijft met deze uitslag gehandhaafd. Van de twaalf zetels worden er tien bezet door studenten van de Academie voor Algemeen en Financieel Management en AMBM. Met de verkiezing van Looije is de locatie Tilburg nu met één student vertegenwoordigd. Avans in Den Bosch telt nu ook één studentlid in de AMR; dat waren er twee.
Van de bijna 18.000 Avans-studenten brachten er 281 hun stem uit. (GR)