Mark Rutte terug naar de werkvloer

Staatssecretaris Mark Rutte is op 26 april te zien in ‘Ministers terug op de Werkvloer’. Hij is een van de acht bewindslieden die aan het tv-programma meewerken. Minister Maria van der Hoeven beet 7 maart het spits af.

Van der Hoeven ging voor het programma werken als beveiligingsbeambte op een vmbo-school en gaf een schoolklas les in gezond koken. Verder bezocht ze een basisschool als onderwijsinspectrice en sprak ze een hartig woordje met spijbelende jongeren en hun ouders in haar rol als leerplichtambtenaar.
‘Ministers terug op de werkvloer’ van de RVU is een vervolg op het programma ‘Terug op de werkvloer’. Daarin keerden directeuren letterlijk terug naar de werkvloer om te zien wat de effecten van hun beleid zijn. Menig manager heeft zijn beleid aangepast, na zelf geconfronteerd te zijn met onmogelijkheden.

Andere bewindslieden die de werkvloer opgaan zijn de ministers Henk Kamp (Defensie), Aart Jan de Geus (Sociale Zaken en Werkgelegenheid), Alexander Pechtold (Bestuurlijke Vernieuwing) en de staatssecretarissen Henk van Hoof (Sociale Zaken en Werkgelegenheid), Medy van der Laan (Cultuur) en Melanie Schultz (Verkeer en Waterstaat).
De uitzending van Van der Hoeven wordt op 3 mei herhaald op Nederland 3 en is nu nog te zien via uitzendinggemist.nl (MvH)