Nihan Iskenderkaptanoglu PvdA-raadslid in Tilburg

Van de studenten die in de drie ‘Avans-steden’ kandidaat stonden voor de gemeenteraad is Nihan Iskenderkaptanoglu rechtstreeks gekozen. De derdejaars Bestuurskunde stond zevende op de Tilburgse lijst van de PvdA, die elf raadszetels veroverde.
Door de grote overwinning van de PvdA in Breda komt ook een raadszetel in zicht voor Richard Blankenstein, derdejaars Management, Economie & Recht. Als dertiende op de lijst is hij met een zetelaantal voor de PvdA van elf weliswaar niet rechtstreeks gekozen. Maar er hoeven zich maar twee vacatures in de fractie voor te doen, en hij is aan de beurt. Dat er zetels vacant komen ligt voor de hand, nu de PvdA naar verwachting de meeste wethouders zal leveren. In het huidige college zit maar één PvdA-wethouder, lijsttrekker Marja Heerkens.
Andere studenten, die voor de PvdA, de SP en GroenLinks kandidaat stonden in Tilburg, Den Bosch en Breda zijn niet verkozen. Dat lag in de lijn der verwachtingen: zij stonden op onverkiesbare plaatsen. (FG)