Op taalles in het buitenland

Omdat je een vreemde taal het beste kunt leren in het betreffende land, maken 120 tweedejaarsstudenten van de Academie voor Marketing en Business Management (AMBM) in Breda volgend week een trip naar het buitenland.

Bij de AMBM kunnen studenten naast het Engels een tweede vreemde taal kiezen: Spaans, Duits of Frans. Voorheen was er elk jaar een excursie naar één land. Vanaf dit jaar is er per taal een reisje. ‘Niet alleen omdat je de taal er het beste leert, maar ook om kennis te maken met de cultuur. We bezoeken ook bedrijven. Studenten kunnen er kijken of ze in het land stage willen lopen of afstuderen’, zegt Regine Bechler, docent Duits.
De studenten Duits gaan van maandag tot en met donderdag naar Düsseldorf en volgen daar een vol programma. Ze bezoeken er onder meer een staalbedrijf en televisiestation, krijgen er voordrachten over de handelsbetrekkingen tussen Duitsland en Nederland en komen in contact met buitenlandse studenten in Duitsland.
De studenten die voor Frans kozen, gaan van dinsdag tot en met donderdag naar Parijs. Ook zij krijgen een druk programma voorgeschoteld. Ze bezoeken onder meer La Défense (modern zakencentrum), Quartier Latin en de Nederlandse Ambassade. Een rondvaart op de Seine ontbreekt niet. Ook hebben ze nog een fietstocht door Parijs.
De studenten Spaans gaan een week naar Salamanca waar ze taallessen volgen. Ook zij bezoeken de Nederlandse ambassade, in Madrid en ze houden een ‘tapastour’.
De school betaalt een gedeelte van de kosten. (PM)