Papieren vliegwedstrijd in de hal van Avans Tilburg

Heb je altijd al piloot willen worden, neem je kans dan waar. Het enige wat je hoeft te doen is een vliegtuigje van papier te vouwen. In de hal van Avans Hogeschool in Tilburg vindt maandag 24 april een wedstrijd plaats voor papieren vliegtuigen.

Ook in de steden Utrecht, Amsterdam, Delft en Leiden kunnen studenten eind maart en april hun luchtacrobatische vaardigheden bewijzen. De beste vliegtuigbouwers worden uitgenodigd voor de Nederlandse finale op donderdag 27 april in de Dutch Dakota Hangar op Schiphol.

Het vouwen van een papieren vliegtuig luistert nauw. Studenten mogen daarvoor alleen een A4 gebruiken en geen lijm, een schaar of andere hulpmiddelen. Het mag louter gevouwen worden. Op www.redbullpaperwings.com is te lezen waaraan het vliegtuigje moet voldoen.

Het wereldkampioenschap vindt plaats op 5 en 6 mei in het Oostenrijkse Salzburg. De drie beste vliegtuigbouwers uit 48 landen strijden daar om de titel van King of Paper Wings. (CB)

Ga voor vliegtuigmodellen naar: www.lowe-tech.com/portfolio/swf/paperplanes.swf