Schilderen voor het wereldkinderfeest

In de gang van de Bossche kunstacademie staan kleurige schilderijen van exotische dieren, zoals een tijger, een papegaai, een zebra en een neushoorn. Derdejaarsstudenten Illustratieve Vormgeving zijn voor het Theater aan de Parade in Den Bosch het decor aan het schilderen voor het wereldkinderfeest aanstaande zondag.

Grote schilderijen van moskeeën en een marktkraam hangen tegen de muur. ‘We hebben illustraties gemaakt van alles wat in andere culturen te vinden is’, zegt student Judith Meinders. De studenten zijn blij met de stageopdracht. Even lekker ongedwongen schilderen, zoals ze de opdracht omschrijven. ‘Het wordt niet beoordeeld, dus er is geen druk.’
Alleen dan dat alles zondag klaar moet zijn, want dat moeten de schilderijen in het Theater aan de Parade hangen. De schilderijen dienen als aankleding voor het wereldkinderfeest, een multicultureel feest. Voor kinderen zijn er allerlei activiteiten, zoals salsa dansen, Afrikaans trommelen, rappen en nog veel meer. (CB)