Studiereis naar New York

Bossche studenten Civiele Techniek gaan een week lang op verkenning in New York. Op het programma staan onder andere oogappels als Empire State Building, Manhattan en de drie grootste bruggen van The Big Apple.

Ongeveer 44 vierdejaarsstudenten en 3 docenten bezoeken de wereldstad van vrijdag 10 maart tot en met zaterdag 18 maart. Behalve de bezoeken aan civiel technische bouwwerken, krijgen ze een rondleiding op Ground Zero en de Columbia University. Daarnaast zijn er lezingen en presentaties over hun vakgebied.
De reis is onderdeel van het onderwijsprogramma. Deelnemers krijgen hiervoor studiepunten. Als afsluiting van de reis wordt 19 mei een masterclass georganiseerd met als thema ‘Natuurrampen en overstromingen’. (CB)