Tevredenheidsonderzoek: 4,2% respons eerste week

In de eerste week van heeft het studenten-tevredenheidsonderzoek een respons van 4,2 procent opgeleverd. Er zijn nog twee weken te gaan.
Wil Kwinten, die vanuit het Leer- en Innovatiecentrum de digitale enquête leidt, hoopt dat de deelname de komende week verder aantrekt. Het LIC hoopt dat uiteindelijk zo’n 30 procent van de studenten aan het onderzoek meedoet. Met dat percentage kunnen ook op het niveau van kleinere eenheden zinnige conclusies worden getrokken.
Daarvoor is tevens vereist dat de respons gelijkmatig over de academies en opleidingen is verdeeld. Dat is nog niet het geval. De Academie voor Marketing, de Academie voor Industrie en Informatica en de Academie voor Bouwkunde en Civiele Techniek in Den Bosch laten nog lage deelnamecijfers zien. In Breda en Tilburg blijven de International School de Pabo en de Academie voor Kunst en Vormgeving /St. Joost achter.
Het rapportcijfer voor Avans Hogeschool varieert op basis van de huidige reacties tussen de 5,3 en 7,0. Maar die cijfers zeggen nog niet veel zolang niet meer studenten hun oordeel hebben gegeven. (FG)