Theater Complex speelt jubileumstuk in aula Avans

Met intriges, liefde en leugens viert Theater Complex haar vijftiende verjaardag. Dat doet de studententoneelgroep niet in het theater, maar in het hoofdgebouw van Avans Hogeschool in Breda.

Vier regisseurs en een tekstschrijver hebben op basis van brainstorms en improvisatie de jubileumvoorstelling ‘Klem’ gemaakt. Klem gaat over de leugenachtige wereld waarin we leven. En vooral over de vraag: wat doe je als de leugens uit de hand lopen en wanneer verlies je het geloof in de ander? De makers vragen zich af wie dapper genoeg is om zijn angsten onder ogen te komen en het goede toe doen. ‘Wie durft?’ schrijven de makers. ‘Klem is niet voor bangerikken.’
Wie de ‘uitdaging aandurft om zichzelf tegen te komen’, kan een van de vijf voorstellingen van Theater Complex bezoeken van 30 maart tot en met 1 april. En 6 en 7 april.

Theater Complex speelde in 2003 ook al in de aula van het gebouw aan de Hogeschoollaan. Toen ging het echter om een eenmalige uitvoering van het stuk ‘Frühstück no future’ van Ronald Giphart. (MvH)