Zangwedstrijd voor studenten in Cul de Sac

Heb je altijd willen doorbreken, maar was Idols onbereikbaar? Nederland zoekt nu naar een student met een gouden stem. Op 19 april wordt de voorronde voor de Nationale Student Singer/Songwriter Contest gehouden in Tilburg.

Om mee te doen moet je wel een nummer zingen dat door jezelf of door een andere student is geschreven. Ook moet je je eigen begeleiding meenemen. Bovendien moet 50 procent van je groep aan een universiteit of hogeschool in de stad studeren.
Annelies Kuijsters (bassiste) van Krezip beoordeelt de optredens in muziekcafé Cul de Sac. Adje kijkt kritisch naar de performance en presentator Rens Merkelbach praat de artiesten aan elkaar. Organisator van deze avond is studentenvereniging Parnassus en Studium Generale van de Universiteit van Tilburg.
Alle winnaars van andere universiteiten en hogescholen in Nederland strijden tegen elkaar tijdens de landelijke finale op 20 mei in Enschede.
Voor 2,50 kun je meedoen. Vanavond kun je je nog inschrijven via stuwww.uvt.nl/parnassus. Wil je liever kijken? Een kaartje aan de deur kost 3 euro. (2 euro in de voorverkoop op 13 en 19 april van 11.30 tot 13.30 uur in de UvT-mensa) (MvH)