Adjuncts DMCS zoeken andere functie

Ad van Dooren en Ineke de Schepper, adjunct-managers van de Diensteenheid Marketing, Communicatie en Studentenzaken, hebben de Raad van Bestuur laten weten dat zij op zoek gaan naar een andere functie. Dit naar aanleiding van de benoeming van Paul Appel tot nieuwe directeur van DMCS als opvolger van Ine van Zon, die naar de Bredase Academie voor Sociale Studies gaat.
De persoon van Appel is niet de reden voor hun besluit. Wel de manier waarop de benoeming is verlopen. In het door de Raad van Bestuur goedgekeurde businessplan van DMCS staat dat het management van de diensteenheid eind 2006 van drie naar twee personen zou worden teruggebracht. De benoeming van Appel als directeur wordt door de medewerkers van DMCS gezien als onverwachte doorkruising van dat voornemen.
Morgen komt de Dienstraad van DMCS met het personeel bijeen om de situatie te bespreken. De gang van zaken komt voor de medewerkers als een donderslag bij heldere hemel. Tot nu toe was het signaal van de directie dat plannen en uitvoering van activiteiten goed op schema lagen. Er werden resultaatverantwoordelijke teams gevormd. Dat proces was in een ver gevorderd stadium. Ook de bezuinigingsdoelen werden gehaald. Het had daarom in de lijn van de verwachting gelegen als de overstap van Van Zon aanleiding was geweest om de leiding van de diensteenheid in handen van Van Dooren (studentenzaken) en De Schepper (communicatie) te leggen.
De twee wilden op dit moment geen commentaar geven.

Vanmorgen deelde de Raad van Bestuur het besluit van de benoeming van Appel per e-mail mee aan de medewerkers van DMCS. In dat bericht wordt niet op de kwestie ingegaan. ‘Wij wensen Paul, Ineke en Ad veel succes bij het leiden van DMCS’, luidt de slotzin. (FG)