Asian Business Studies nieuwe major bij International School

De International School in Breda biedt vanaf komend schooljaar de vierjarige Engelstalige major Asian Business Studies aan. Met deze nieuwe afstudeerrichting wil de International School inspelen op de groeiende invloed van Aziatische bedrijven op de Westerse markt.
Studenten die voor deze richting kiezen, krijgen vier jaar les in Chinese taal en cultuur. In het tweede jaar lopen ze stage bij een bedrijf dat oriëntaals georiënteerd is. In het derde studiejaar volgen de studenten een semester aan één van de partnerinstituten van de International School in Korea of China. In hetzelfde jaar is er aandacht voor Asian Trade, waarbij factoren en culturen van de verschillende Aziatische markten aan bod komen. Bovendien wordt er aandacht geschonken aan European Studies zodat studenten inzicht krijgen in de handelsbetrekkingen en verschillen tussen beide continenten. Het afstuderen, gebeurt bij een Aziatisch bedrijf of bij een Europees bedrijf dat veel handelsbanden met Azië heeft.
Dit schooljaar begon de International School al met het keuzevak Chinese taal en cultuur. Ruim een derde van de eerstejaarsstudenten kozen voor dit vak. Ook zijn er dit jaar voor het eerst studenten naar Chinese en Koreaanse universiteiten gegaan. (KvdL)