Eigen film tonen op filmevenement

Filmmakers in opleiding kunnen hun film inzenden voor het filmevenement InDeMaak. Een commissie maakt een selectie van de beste films, die op 24 april worden getoond in het Louis Hartlooper complex Utrecht.

Het filmevenement InDeMaak vindt maandelijks plaats en richt zich op stimulering en vertoning van films van studenten. Iedere kunst- en mediastudent kan een film inzenden. Inmiddels hebben al veel studenten onder andere van de Academie voor Kunst en Vormgeving/ St. Joost hun film laten zien.

Tijdens de filmavond is de selectiecommissie aanwezig om met het publiek te discussiëren. Enkele professionals uit de filmwereld die meewerken aan InDeMaak zijn: Job ter Burg, editor van ‘Van god los’ en ‘Het Schnitzelparadijs’; Marina Blok, hoofd drama NPS. Op 24 april schuift ook documentairemaker Ramón Gieling, onder andere van ‘Et un momento Dado’ en ‘Johan Cruijff’, aan bij de commissie.
De beste films van het afgelopen seizoen worden nogmaals vertoond tijdens de finale in juni. Meer informatie is te vinden op www.indemaak.com. (CB)